Renovera bromsarna!

 
 
För ett år sedan ungefär så påbörjade jag att renovera eller iallafall montera bort bromsarna. Men så fick vi en son strax innan så tiden för att fixa bromsarna blev bortprioriterad. Men jag hann skicka iväg bromsbakarna på omlimmning till ett företag i Sundsvall (bromsservice). Det tog lite tid men blev ett bra resultat. Han hjälpte mig även med delar för att renovera bromscylindrarna men det var svårt att få till det perfekt direkt när vi fått fått leta varje del. (Altyco) verkar ha repsats fick jag reda på sedan ja fått alla delar. Men nu har jag alla delar förutom damaskerna till bromscylindrarna, som jag inte får tag på. Nu är det bara att montera!
Här ser ni lite lätt slitna backar!
 
Är lite ytrost som skall bort samt hona cylindrarna. 8st 2 per hjul, så det tar sin tid.
 
Mottagit dom omlimmade backarna. Nu saknas bara o-ringar till kolvarna.
 
 
 
 
Fri från rost och börjat måla.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0