20071031

Mörkt och riktigt jävla kallt var det den oktoberkväll för ett och ett halvt år sedan då jag såg min Volvo Sugga för första gången, på en biltransport som hade fraktat den till Övik hela 820km från Sollebrunn där den har varit sedan den blev cevilreggad 1978-09-07. Kanske hade den även gjort sin millitätjänst där? Jag hade den stående utaför lägenheten i min lilla "bilpark", som jag brukar kalla parkeringen här eftersom jag haft så många fordon stående där samtidigt ibland.

Jag började pyssla lite med reparationer. Jag hann besiktiga den, laga lite rost, byta stolar och däck. Men eftersom jag inte har tillgång till något garage i Övik så fick jag ta och frakta den en gång till. Denna gång gick den dock för egen maskin! I Oktober -08 satte sig jag och min sambo Annica för att åka dom 17 mil till min födelseort Rossön för att börja på allvar med att göra iordning den.


Första bilden jag såg av suggan, skickad av säljaren.


Kommentarer
Postat av: Joel

Hi...Jeg ser på http://volvosugga.blogg.se/2009/may/20071031.html#comment Jeg heter Joel..Jeg ser etter Radiopersonterrångbil (RAPTG / TP-21) Volvo Sugga. Jeg vil kjøpe denne type bil uansett tilstanden. Vær så snill å kontakte meg Jeg er også på skype. Mitt skype navn er norwegianflyboythree. Jeg takker deg for hjelpen...Joel

2012-06-11 @ 11:51:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0