Rivning

Nu har jag plockat ner Suggan för att börja svetsa rost.
Tidigare i vår plockade jag bort skärmar och dörrar, och sen för några helger sedan var jag hem och lyfte av chassit med hjälp av min farsan och en polare. Det tog närmare 6 timmar innan vi kunde rulla bort ramen under chassit.
Så nu är tanken att det ska bli lite smidigare att svetsa.
Suggan precis innan jag börjat montera ner den.



Dörrar, skärmar och huv borttaget.



Skärmfäste hade inte långt kvar.



Nu har vi lyft chassit och har bara ca 10cm kvar på
växelspaken innan vi kan rulla bort ramen





6 timmar senare och det är klart.

Då var det gjort! Nu är det bara att börja svetsa.
Det kommer bilder från det med och från orginalstolar som jag var och fick tag på i helgen.

Kommentarer
Postat av: Beau

Kul att du gör i ordning Suggan från grunden. Jag har också en Sugga som jag bytt alla bladfjäderpaketen och främre stötdämpare. Tidigare har den fått alla 8 hjullager och alla bromsdelar förnyade.

2009-06-03 @ 13:07:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0